Archiwum

WYJAZD NA OBÓZ

Wyjazd na obóz odbędzie się w niedzielę, 5. lipca. Spotykamy się o godzinie 6.45, prosimy się nie spóźniać :)

Ponizej listy dla zuchow i harcerzy rzeczy na obóz:

lista rzeczy na obóz Nasiczne 2015-page0001 spis rzeczy na obóz 2015-page0001

Zakończenie roku harcerskiego

DSC01504Wakacje już pełną parą, całe 54 żyje już obozem, a my zapraszamy do galerii, zeby powspominac zakonczenie roku harcerskiego na Wierzejach. Po krotkim rajdzie druzynami i gromadami po punktach spotkalismy sie wspolnie w wierzejskim lesie, zeby podsumowac caloroczna prace oraz zeby wyroznic zielonym sznurem druha Ziemniaka :) kilka fotek w galerii :)

54 jako symulanci

IMG_5661 (1)Nasi instruktorzy w zeszłym tygodniu wzięli aktywny udział jako symulanci w katastrofie w ćwiczeniach grupy ratownictwa wysokościowego i grupy poszukiwawczo-ratowniczej. Były to ćwiczenia zorganizowane przez Komendę Wojewódzką PSP w Łodzi. Więcej informacji pod linkiem: http://www.epiotrkow.pl/news/Ratowali-poszkodowanych-w-katastrofie-budowlanej-,22452 Zdjęcia w galerii.

Leśne Harce Zastępów

19-21 czerwca odbył się LHZ w których udział wzięły dwa patrole składające się z ,,Żywiołów”. W piątek po południu harcerze zebrali się pod harcówką, a gdy nadjechał autokar ruszyliśmy do Orpelowa. Po godzinie jazdy w końcu dotarliśmy i mogliśmy rozłożyć namioty. Niestety mieliśmy z tym małe problem, ale i tak nam się udało. Po dotarciu wszystkich patroli rozpoczął się festiwal, podczas którego występowały różne drużyny. Wieczorem odbyła się krótka gra nocna, polegająca na zebraniu wszystkich kolorów bransoletek. Rano nie wyspani zjedliśmy śniadanie, wysłuchaliśmy rozkazu na apelu. Potem rozpoczęła się główna gra. Patrolami ruszaliśmy na punkty rozrzucone w wielu miejscach. W ciągu gry zjedliśmy obiad dowieziony samochodem na jeden z punktów. Po posiłku wznowiliśmy grę. I dalej chodziliśmy po punktach. Wieczorem odbył się koncert, a później ognisko. Rano zmęczeni wstaliśmy na nową grę. Tym razem zastępowi mieli oddzielne zajęcia.
Apel kończący i rozdanie nagród, a potem już wracaliśmy. W Piotrkowie zawiązaliśmy krąg i każdy poszedł w swoją stronę.

Biwak Wichru

W weekend odbył się biwak naszej drużyny. W piątek parę minut po 16 wyruszyliśmy w stronę Skotnik . Po przybyciu na miejsce od razu zaczęliśmy od rozkładania namiotów i kanadyjek. Gdy już mieliśmy  wszystko gotowe . Głodni zjedliśmy kolację a od razu po niej zaczęły się zajęcia. Najpierw trochę sobie popląsaliśmy a potem obejrzeliśmy horror „Blair Witch ” . Po obejrzeniu została ogłoszona cisza nocna . Ale noc nigdy nie jest spokojna i nie może obejść się bez żadnego alarmu , więc  tak parę minut po pierwszej w nocy odbył się alarm cichy. Gdy już wszyscy powstawali i ciepło się ubrali poszliśmy w stronę lamusa po drodze poznaliśmy historię o tym dworku. Gdy zwiedziliśmy dla niektórych straszne dla części ciekawe miejsce udaliśmy się z powrotem spać . Ranek oczywiście zaczęliśmy od rozgrzewki . Następnie mieliśmy czas na mycie oraz porządki w namiotach . Gdy zjedliśmy pożywne śniadanie ( płatki z mlekiem :D ) poszliśmy na zajęcia na temat pionierki czyli szałasy i stosy. Gdy już wszystkiego się dowiedzieliśmy jak się co buduje .Od razu wzięliśmy się za robotę i tak po 2 godzinach powstały szałasy a obok nich stosiki . Po tym zrobiliśmy sobie chwile przerwy na ciepłą herbatkę oraz troszkę słodkości . Następnie zagraliśmy w konkurs „Kto zna więcej piosenek ” oraz pobawiliśmy się w takie zabawy jak słoń i pajączek. Po chwili rozluźnienia się, dostaliśmy za zadanie aby zdać przynajmniej jedną sprawność . I tak o to po dostaniu spisu sprawności i karty na sprawność ,zaczęliśmy wypisywać i zdawać  . Poszło nam to bardzo sprawnie . Do obiadu połowa osób miała zaliczoną sprawność gimnastyk a połowa kuchcik, a niektórzy nawet dwie . Po tej ciężkiej pracy nadszedł czas na zregenerowanie sił czyli zjedzeniu obiadu ( WICHROWSKIEGO DANIA ! :D ) Po tak pysznym posiłku mieliśmy chwilę odpoczynku. Po południu zabawiliśmy się w projektantów mody i modelów czyli tak zwany „Project Runway ” po zrobieniu projektów i kreacji odbył się pokaz mody . Potem nadeszła chwila przez wielu długo wyczekiwana czyli gra w paintballa i tak po poznaniu zasad gry ,podziale na grupy, zaczęliśmy grać ! Gdy zakończyły się wszystkie rozgrywki i została wyłowiona grupa zwycięska było już bardzo późno. Więc szybko poszliśmy na kolację a na zakończenie dnia odbył się kominek na którym powypisywaliśmy  za co danej osobie dziękujemy , czego zazdrościmy i za co podziwiamy oraz zabawiliśmy się w zabawę jak „pralka ” oraz opisywanie gitary. I tak niestety  szybko nadeszła już  niedziela :( . Zostało już nam tylko składanie namiotów i posprzątanie bazy . I tak po tych czynnościach odbył się apel kończący , na którym podsumowaliśmy sobie cały rok naszej pracy oraz zostały rozdane dyplomy za uczestnictwo na zbiórkach . Dwie druhny-Misia i Zuzia  zostały wyróżnione specjalnymi dyplomami i małymi upominkami za wielkie zaangażowanie , wzorową obecność na zbiórkach i wyjazdach oraz za pracę na rzecz naszej drużyny . I pozostało nam już tylko jechać do domu ! Smutno było nam rozstawać się , nie dość że było to już nasze ostatnie spotkanie w gronie drużyny  w tym roku harcerskim . Każdy wrócił troszkę zmęczony ale z uśmiechem na twarzy  w końcu spędził fantastyczne chwile w gronie drużyny i przeżył następną przygodę Wichrowską . BO BIWAKI DRUŻYNY SĄ NAJLEPSZE ! :D

Rajd rowerowy Żywiołów

11294528_1649090485322712_1486136752_o13 czerwca w sobotę odbył się rajd rowerowy drużyny harcerskiej ,,Żywioły”. O 9 spotkaliśmy się pod harcówką i gdy wszyscy dotarli, ruszyliśmy w stronę Kłudzic. Prawie bezproblemowo wyjechaliśmy z Piotrkowa i dalej była prosta droga. Oczywiście skoro to rajd to musiała być przerwa na lody ze spożywczaka. Po dotarciu do Kłudzic pojechaliśmy nad rzekę. Tam mieliśmy czas na dłuższy odpoczynek i kąpiel w rzece. Po teście z wiedzy o Szarych Szeregach i urodzinowym biciu Kamili, znowu wsiedliśmy na rowery. Po drodze zatrzymaliśmy się na działce dh Wrony na alarm mundurowy podczas którego Julka Maciążek otrzymała chustę Żywiołów. Po tym Sulejów i Piotrków pojechały w swoje strony. Z małymi problemami technicznymi, ale zadowoleni i zmęczeni dojechaliśmy do domów.

Uwaga – zebranie

W najbliższą środę (10.06), o godz. 18.45, w harcówce, odbędzie się zebranie przedobozowe (dla rodziców zuchów i harcerzy). Zapraszamy zainteresowanych!

Rekordowy Piknik Rodzinny HZD 54 w Skotnikach

W mediach o pikniku:

BIWAK ŻYWIOŁÓW 15-17 maja

W piątek po południu Żywioły zebrały się pod harcówką by razem pojechać na biwak. Z małymi problemami w końcu dotarliśmy na bazę w Skotnikach i zaczęliśmy rozkładać namioty. Po kolacji rozpoczęły się zajęcia z ,,projektowania ubrań”. W parach projektant, model trzeba było zaprojektować i przedstawić strój. Nietypowe zajęcia wszystkim się spodobały i przypadły do gustu. Nadeszła noc i poszliśmy do naszych namiotów. Rano krótka rozgrzewka, śniadanie, apel i zaraz potem zajęcia. Harcerze przypomnieli sobie podstawy pionierki obozowej poprzez budowanie szałasów, stosów ogniskowych i kuchni polowych. Na obiad był dość nie typowy posiłek składający się z frytek i… sera w panierce c: . Potem był czas wolny podczas którego graliśmy w siatkówkę i odpoczywaliśmy. Następnie graliśmy w paintball’a. Sporo osób chciało zagrać jeszcze raz więc znaczy to że większości się spodobało. Wieczorem odbyło się ognisko na którym przypomnieliśmy sobie prawo harcerskie. Zdawałoby się, że noc spędzimy spokojnie śpiąc, ale trochę po północy ogłoszono alarm mundurowy. W pośpiechu i nie jeszcze nie przytomni zaczęliśmy ubierać się w mundury. W parach dwójkowych wychodziliśmy z bazy w nieznane. Co później się okazało dh Bartek Kasprzak złożył Przyrzeczenie Harcerskie w ,,lamusie” i tym wydarzeniem stał się pełnoprawnym członkiem ZHP. Śpiący i zmęczeni wróciliśmy do namiotów. Rano pospaliśmy trochę dłużej i wypoczęci wstaliśmy z uśmiechami na twarzach. Dzień zaczęliśmy od mycia i pakowania kostek. Zjedliśmy śniadanie i wróciliśmy do sprzątania i składania namiotów.

Rajd rowerowy Wichru

ASC05377

Cała przygoda rozpoczęła się o godzinie 12:30. Spotkaliśmy się z rowerami i pełnym wyposażeniem na parkingu szkolnym . Po sprawdzeniu rowerów.Podjechaliśmy pod kościół tam czekał na nas nasz przewodnik pan Cezary Graczykowski autor książki „Moje Gorzkowice ” .I już stamtąd wyruszyliśmy do naszego pierwszego celu czy dworku w Sobakówku . Tam p. Graczykowski opowiedział nam o nim.  Zwiedziliśmy też stojącą tam  kapliczkę .Oczywiście żadna przygoda nie mogłaby się obyć bez odwiedzenia sklepu i zjedzeniu lodów . Więc odrazu po zwiedzeniu parku pojechaliśmy do najbliższego sklepu tam kupiliśmy to co najważniejsze . Po krótkiej przerwie wyruszyliśmy w stronę Czerna . Następnym przystankiem był kościół na Jasnej Górze . Tam nasz przewodnik opowiedział nam o tym miejscu. Zrobiliśmy też konkurs turlania się z górki . Następnie wyruszyliśmy w stronę dworku w Żuchowicach . Po drodze mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska wiatrakowi :D Gdy już dojechaliśmy na miejsce i trochę się o nim dowiedzieliśmy . Został nam już tylko jeden przystanek czyli ognisko , które odbyło się na podwórku naszej przybocznej druhny Ewy . Tam zregenerowaliśmy  siły . I gdy każdy już zjadł kiełbaskę i napił się ciepłej herbatki musieliśmy niestety wracać do Gorzkowic . Gdzie spod szkoły się rozeszliśmy ! I tak oto zakończył się rajd naszej drużyny . Miejmy nadzieję że kiedyś to powtórzymy ! A następna przygoda czeka nas już w czerwcu na naszym biwaku ! :D I bardzo dziękujemy panu Graczykowskiemu za poświęcony dla nas czas i za chęć opowiedzenia nam o tych miejscach , o których mało kto tyle wiedział.

Wykaz zbiórek drużyn

ZUCHY (1.-4. klasa SP):
Wesołe Ogniki: piątki, 17.00-18.30, Piotrków Tryb.
Słoneczka: środy, 17.00-18.30, Piotrków Tryb.
Kolorowe Kredki: piątki, 17.00-18.30, Sulejów

HARCERZE (5.-6. klasa SP oraz I i II Gim):
Żywioły: soboty, 9.00-12.30, Piotrków Tryb./Sulejów