Archiwum

1% dla HZD 54

Uprzejmie prosimy o wsparcie i przekazywanie informacji wśród znajomych :) z góry dziekujemy! :)

12661820_1064218776932968_4885578780404992527_n

1613976_693109910710525_565488797_n

Kurs Pierwszej Pomocy

123 i 30 stycznia w piotkowskim hufcu odbył się kurs pierwszej pomocy. Był złożony z dwóch etapów:

W pierwszym z nich uczyliśmy się sposobów bandażowania i opatrywania ran. W drugiej części czekała nas reanimacja, zarówno dorosłych, dzieci jak i niemowląt. Kurs przeprowadzony pod okiem ekspertów, pozwolił każdemu przyswoić potrezbną wiedzę samarytańską. Z pewnością zapamiętamy go na całe życie. 😉 (w kursie wzięła udział część Rady HZD 54)

Bal karnawałowy w Szkole Podstawowej nr 2 w Sulejowie

image (9)    Dnia 26 stycznia 2016 roku o godzinie 16 w Szkole Podstawowej nr 2 im. Królowej Jadwigi w Sulejowie zaczęły rozbrzmiewać pierwsze nuty karnawałowych przebojów. Jak na prawdziwy bal przystało ogłosiliśmy konkurs na króla i królową balu. Rywalizacja była zacięta! Ostatecznie nagrodziliśmy po 2 osoby w 3 kategoriach wiekowych. Każdy wygrany z dumą nosił wyjątkową koronę oraz szarfę niczym Miss Universe :). W międzyczasie grała muzyka i harcerze debiutowali pięknymi układami tanecznymi. Jechał pociąg z daleka oraz dreptały kaczuszki :D. Ciekawym przerywnikiem była wizyta niezwykłego gościa, a mianowicie św. Mikołaja z dalekiej Laponii. Aż dziwne, że tak biegle mówił po polsku… Największym zainteresowaniem cieszyło się malowanie buziek. Każdy został umalowany i miał okazję zrobić pompony. Atmosfera, która nam sprzyjała, była iście karnawałowa. Na koniec bardzo miły Pan DJ zagrał na nasze życzenie Gangnam Style i w takim wielkim stylu zakończyliśmy organizowany przez nas bal karna
wałowy. Rada Rodziców zapewniła nam wszystko czego harcerz potrzebuje do szczęścia (właściwie to dh Ada :D). Serdecznie dziękujemy i chętnie zagościmy ponownie, bo pomimo wielkiego zmęczenia świetnie się bawiliśmy!

Wycieczka kadry

DSC0264423.01.2016 odbyła się wycieczka kadry. O godz 15:00 spotkaliśmy się przed harcówką i ruszyliśmy w kierunku Łodzi. Po dojechaniu na miejsce czekała nas niezwykła niespodzianka- ŚCIANKA WSPINACZKOWA. Pomimo różnych poziomów trudności, zmęczenia i ubrudzenia było fantastycznie. Następnym punktem była Manufaktura Łódzka. Jak to na każdej wycieczce, nie mogło obejść się bez Mc’Donalda. Najedzeni ruszyliśmy w kierunku laserów. Zostaliśmy podzieleni na dwie drużyny. Stoczyliśmy 20-minutową bitwę, w czasie której zwyciężył Aszloch- Ziemniak. Jednak najlepszym i najbardziej nieuchwytnym graczem była dh Kropka. Po zaciętej bitwie nadszedł czas powrotu.

Hufcowy biwak kadr

10636604_1009915049067683_6263363168535772335_oW dniu 15-17 stycznia 2016 odbył się biwak kadr, którego organizatorem był hufiec Piotrków Tryb. Spotkaliśmy się i wyruszyliśmy do schroniska w Siedlcach, gmina Janów ( 😉 ) .Droga była długa, ponieważ kilka  razy się pogubilismy, lecz w autobusie nie było nudno, bo przez całą drogę graliśmy i śpiewaliśmy różnego rodzaju piosenki. Po przyjeździe i zakwaterowaniu  zrobiliśmy kolacje, a następnie udaliśmy się na zajęcia.
W trakcie nich osoby „17+” udały się do jaskiń i spędziły tam całą noc, a osoby, które zostały mogły iść spać lub śpiewać. NNastępnego dnia było nam ciężko wstać  ale daliśmy radę.
Poszliśmy na rozgrzewkę, następne krótka toaleta i śniadanie. Po śniadaniu wyruszyliśmy cała ekipa w wędrówkę po górach, w trakcie niej ogadywalismy jak zgineli ludzie. Na szczycie zrobiliśmy ognisko wraz z kiełbaskami potem dalsza podróż i zwiedzanie jaskini .
Potem szliśmy dalej aż do Olsztyna, a w nim był czas na zakupy i miła niespodzianka: autobus do schroniska. W nim obiad i potem zajęcia w pionach i kolacja, a po niej zajęcia wszystkich (rozpoczęcie rozmowy o bohaterze hufca) na których druhowie nakierowywali nas na dobry wybór. Po nich zawiązanie kręgu i do mycia i po ciężkim dniu wyczekiwany sen. Rano następnego dnia śniadanie mycie i zajęcia w pionach, a po nich pakowanie, sprzątanie i apel kończący. W drodze powrotnej również śpiewaliśmy po przyjeździe do Piotrkowa zawiazalismy krąg i pożegnaliśmy z naszymi nowymi kolegami i koleżankami. Już nie możemy się doczekać następnego wyjazdu kadry!

Wigilia Zgromadzenia HZD 54

DSC02609Wczoraj, 29. grudnia odbyła się Wigilia Zgromadzenia. Wszystko zaczęło się o godzinie 17. Na początku dzieląc się opłatkiem złożyliśmy sobie wzajemnie życzenia. Póżniej odbyły się krótkie jasełka przedstawione przez radę Żywiołów. Po jasełkach skosztowaliśmy pysznych potraw i słodkości. Następnie odbyły się przeróżne konkurencje, quizy i kalambury przeprowadzone przez druhnę Gabrysię. Oczywiście w czasie całego spotkania nie mogło zabraknąć śpiewnia kolęd. Na wigilii także serdecznie zawitaliśmy  zaproszonych gości, naszych starych przyjaciół, którym dziękujemy za przybycie.

Betlejemskie Światełko Pokoju w Sulejowie

DSC_0349 (1)

Wczoraj i dziś harcerze zamieszkujący tereny gminy Sulejów roznosili BŚP po najważniejszych lokalnych instytucjach. W ten oto sposób udało nam się dotrzeć na jasełka do szkoły przy ul. Koneckiej, oraz do Urzędu Gminy Sulejów (gdzie złożyliśmy światełko na ręce Pana Burmistrza) i do Parafii pw. św. Floriana do księdza proboszcza Leszka Drucha :) Tegoroczne hasło BŚP to „Zauważ człowieka”. Mamy nadzieje, że światełko trafi na wigilijne stoły mieszkańców Sulejowa.

Wigilia miejska

12375312_1013331208727481_2147872948032696668_oW niedzielę, 20. grudnia, odbyła się wigilia miejska w Piotrkowie Tryb, na którą przygotowaliśmy zupę grzybową .Już od godziny 13 zaczęliśmy nasze przygotowania do gotowania zupki. Zapachy przyciągały do nas mieszkańcow Piotrkowa. O 18 czekała już długa kolejka, więc zaraz po występach  zaczeliśmy wydawanie grzybowej . Widocznie wyszła pyszna ponieważ  szybko znikała z kotłów kuchni polowej. Oczywiście oprócz zupki sprzedawaliśmy przeróżne ozdoby (bombeczki, choineczki ) oraz pierniczki w ofercie były nawet słoiczki grzybów.

704689_1013331265394142_4211956244761691439_o

Betlejemskie Światełko Pokoju już w Gorzkowicach!

Światełko - SPDnia 22. grudnia Wicher wraz z pomocą Małych Tropicieli rozniósł Betlejemskie Światełko Pokoju wraz z życzeniami świątecznymi do różnych instytucji w Gorzkowicach. Światełko trafiło do: Ochotniczej Straży Pożarnej, Parafii, Urzędu Gminy, Gimnazjum, Szkoły Podstawowej .

Światełko - Gmina

Światełko - Gimnazjum

Dzisiaj w Gorzkowicach , dzisiaj w Gorzkowicach…

… odbyła się Wigilia zuszków z „Małych Tropicieli” i harcerzy z  „Wicherku”.

W piątek (19 grudnia)  spotkaliśmy się na wspólnej Wigilii :) O godzinie 15:30 oficjalnie ropoczęliśmy nasze spotkanie . Wszyscy podzieliliśmy się opłatkiem składając sobie nawzajem życzenia i przystąpiliśmy do uczty . W czasie odbyły się przeróżne gry i zabawy oraz śpiewanie kolęd .Niestety długo to nie trwało ale było warto ! Jesteśmy wszyscy uradowani że mogliśmy razem świętować  !

Wesołych Świąt ! Radosnych chwil spędzonych wśrod najbliższych !

Oraz Szczęśliwego Nowego Roku 2016- spełnienia marzeń , wiele sukcesów harcerskich i szkolnych , wiele ciekawych przygód  i jak najwięcej chwil spędzonych w harcerskim gronie !

Życzy:

54 Gromada Zuchowa z Gorzkowic „Mali Tropiciele „

i 54 Drużyna Harcerska z Gorzkowic „Wicher”

Wykaz zbiórek drużyn

ZUCHY (1.-4. klasa SP):
Wesołe Ogniki: poniedziałki, 17.00-18.45, Piotrków Tryb.
Słoneczka: wtorki, 17.00-18.30, Piotrków Tryb.
Kolorowe Kredki: piątki, 17.00-18.30, Sulejów

HARCERZE (5.-6. klasa SP oraz I i II Gim):
Żywioły: soboty, 9.30-13.00, Piotrków Tryb./Sulejów
Wicher: piątki, 15.54-19.00, Gorzkowice
Wulkan: soboty, od 10.00, Skotniki

WĘDROWNICY (od III Gim)
Źródło: piątki od 17.00 do 19.30, Piotrków Tryb.