Archiwum

BIWAK ŻYWIOŁÓW 15-17 maja

W piątek po południu Żywioły zebrały się pod harcówką by razem pojechać na biwak. Z małymi problemami w końcu dotarliśmy na bazę w Skotnikach i zaczęliśmy rozkładać namioty. Po kolacji rozpoczęły się zajęcia z ,,projektowania ubrań”. W parach projektant, model trzeba było zaprojektować i przedstawić strój. Nietypowe zajęcia wszystkim się spodobały i przypadły do gustu. Nadeszła noc i poszliśmy do naszych namiotów. Rano krótka rozgrzewka, śniadanie, apel i zaraz potem zajęcia. Harcerze przypomnieli sobie podstawy pionierki obozowej poprzez budowanie szałasów, stosów ogniskowych i kuchni polowych. Na obiad był dość nie typowy posiłek składający się z frytek i… sera w panierce c: . Potem był czas wolny podczas którego graliśmy w siatkówkę i odpoczywaliśmy. Następnie graliśmy w paintball’a. Sporo osób chciało zagrać jeszcze raz więc znaczy to że większości się spodobało. Wieczorem odbyło się ognisko na którym przypomnieliśmy sobie prawo harcerskie. Zdawałoby się, że noc spędzimy spokojnie śpiąc, ale trochę po północy ogłoszono alarm mundurowy. W pośpiechu i nie jeszcze nie przytomni zaczęliśmy ubierać się w mundury. W parach dwójkowych wychodziliśmy z bazy w nieznane. Co później się okazało dh Bartek Kasprzak złożył Przyrzeczenie Harcerskie w ,,lamusie” i tym wydarzeniem stał się pełnoprawnym członkiem ZHP. Śpiący i zmęczeni wróciliśmy do namiotów. Rano pospaliśmy trochę dłużej i wypoczęci wstaliśmy z uśmiechami na twarzach. Dzień zaczęliśmy od mycia i pakowania kostek. Zjedliśmy śniadanie i wróciliśmy do sprzątania i składania namiotów.

Rajd rowerowy Wichru

ASC05377

Cała przygoda rozpoczęła się o godzinie 12:30. Spotkaliśmy się z rowerami i pełnym wyposażeniem na parkingu szkolnym . Po sprawdzeniu rowerów.Podjechaliśmy pod kościół tam czekał na nas nasz przewodnik pan Cezary Graczykowski autor książki „Moje Gorzkowice ” .I już stamtąd wyruszyliśmy do naszego pierwszego celu czy dworku w Sobakówku . Tam p. Graczykowski opowiedział nam o nim.  Zwiedziliśmy też stojącą tam  kapliczkę .Oczywiście żadna przygoda nie mogłaby się obyć bez odwiedzenia sklepu i zjedzeniu lodów . Więc odrazu po zwiedzeniu parku pojechaliśmy do najbliższego sklepu tam kupiliśmy to co najważniejsze . Po krótkiej przerwie wyruszyliśmy w stronę Czerna . Następnym przystankiem był kościół na Jasnej Górze . Tam nasz przewodnik opowiedział nam o tym miejscu. Zrobiliśmy też konkurs turlania się z górki . Następnie wyruszyliśmy w stronę dworku w Żuchowicach . Po drodze mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska wiatrakowi :D Gdy już dojechaliśmy na miejsce i trochę się o nim dowiedzieliśmy . Został nam już tylko jeden przystanek czyli ognisko , które odbyło się na podwórku naszej przybocznej druhny Ewy . Tam zregenerowaliśmy  siły . I gdy każdy już zjadł kiełbaskę i napił się ciepłej herbatki musieliśmy niestety wracać do Gorzkowic . Gdzie spod szkoły się rozeszliśmy ! I tak oto zakończył się rajd naszej drużyny . Miejmy nadzieję że kiedyś to powtórzymy ! A następna przygoda czeka nas już w czerwcu na naszym biwaku ! :D I bardzo dziękujemy panu Graczykowskiemu za poświęcony dla nas czas i za chęć opowiedzenia nam o tych miejscach , o których mało kto tyle wiedział.

PIKNIK RODZINNY 2015

Bez tytułu

HUFCOWY DZIEŃ ZUCHA 2015

DSC01360ZACZAROWANA PRZYGODA!

Cóż to był za dzień! W końcu, po kilku tygodniach nasz upragniony Dzień Zucha odbył się jak planowano, a pogoda dopisała jak należy! O godzinie 9:00 zuchy i harcerze wyruszyli z Piotrkowa na Zaczarowana Przygodę, a to, co spotkało ich w Skotnickim Lesie to już prawdziwa bajka…

Po przyjeździe na miejsce zuchy dowiedziały się, po co zostały wezwane na Zaczarowana przygodę – okazało się, że dobra wróżka, pani lasu, potrzebuje pomocy. Zła wiedźma zaczarowała jej Księgę Postaci i biedna wróżka straciła informacje o mieszkańcach swojego lasu. Na szczeście zuchy zgodziły się pomóc i wyruszyły w długą wędrówkę na poszukiwanie przeróżnych postaci wszelkich ras i maści zamieszkującuch Zaczarowany Las. Na swojej drodze napotkali:

Smoka, który porwał księżniczkę i chciał podpalic las (na szczęście dzielne zuchy zapobiegły nieszczęściu)

• Wiedźmę, która nauczyła zuchy latać przy pomocy tajemniczego wywaru

• Krasnoludka, który nauczył ich co to współpraca a także pokazał parę krasnych atrakcji jak Krasnoludzki Walec i Szczudła Wyższości

• Zjawę, która zabrała ich w podróż w inny wymiar i opowiedziała straszne historie mrożące krew w żyłach

• Elfa, który pokazał im piękno lasu i moc leśnej zabawy w elfim parku linowym

• Cyklopa, który zabrał zuchy w jednooka podróż do cyklopiej codzienności

• Czarodzieja, który pomóg zuchom stworzyć magiczne różdżki i nauczył kilku czarów (np. wydłużającego i lewitacyjnego)

• Goblina, który zabrał ich na goblini trening skradania i chowanego

Gdy zuchy odwiedziły już każdego ze stworów i zdobyły potrzebne informacje wrózka dzięki ich pomocy była w stanie odtworzyć swoją księgę – podziękowała więc zuchom za pomoc i zaprosiła na pyszny obiadek i zabawę w Zaczarowanym Lesie! Zuchy mogły pozjeżdżać na dmuchanym zamku, poskakać na trampolinie, pościgać się na szczudłach i w trójosobowych nartach, wziąć udział w konkursie plastycznym, zawitać w salonie piekności, posmażyc kiełbaski na ognisku, potrenować ‚koszygłówkę’, poskakac na piłko-talerzu, postrzelac z łuku i z wiatrówki… i wiele, wiele więcej! Wygrać można też było wiele wspaniałych nagród i po prostu… Świetnie się bawić! Po całym dniu cudownej zabawy  zuchy wróciły do Piotrkowa – na pewno jeszcze długo wspominać będą Zaczarowaną Przygodę! DSC01371

Biwak HZD 54 – harcerze

W piątek po południu całe nasze środowisko ruszyło w stronę Kurnędza. Z Sulejowa, harcerze (tradycyjnie już) szli pieszo, natomiast zuchy pojechały autobusem. Po dotarciu na miejsce, szybko się rozpakowaliśmy i ruszyliśmy na zajęciach w drużynach. Żywioły ćwicząc współpracę w zastępach, wykonywali w zadania zespołowe, a wieczorem trochę pośpiewali. W tym samym czasie Wicher prowadził grę detektywistyczną o porwanych bliźniaczkach. Harcerze z Wulkanu mieli grę pt. Czas bohaterów, podczas tych zajęć dowiedzieli się jaki bohater był kiedyś i dziś.

W sobotę rano pobudka, oraz rutynowa rozgrzewka. Mycie, sprzątanie i robienie kanapek, potem śniadanie. Po powrocie do domków poprawianie porządków, a potem apel ( podczas, którego dh Bartek Lisicki otrzymał chustę Żywiołów). Po przebraniu się z mundurów rozpoczęły się zajęcia w drużynach. W Żywiołach była to gra nawiązująca do mitologii greckiej i rzymskiej. Wicher miał leśne harce-czyli maskowanie i podchody. A Wulkan wyruszył na poszukiwanie skarbów. Zajęcia trwały do obiadu. Po posiłku harcerze mieli czas na zdawanie sprawności i zabawy w gronie przyjaciół z innych drużyn. Po południu harcerze z Żywiołów bawili się w podkradanie proporców i ćwiczyli pionierkę. Wicher natomiast miał turniej wiedzy wszechstronnej-harcerze sprawdzali się w różnych dziedzinach m.in.wiedza, pamięć, wytrzymałość, oraz współpraca w grupie. Wulkany, aby wprowadzić się w stylizację obozową ( Szare Szeregi) przeprowadzili grę wojenną. Wieczorem wszystkie drużyny i gromady spotkały się na wspólnym ognisku. Śpiewaliśmy, rysowaliśmy i świetnie się bawiliśmy. Graliśmy także w grę o II Wojnie Światowej nawiązującą do Szarych Szeregów. Gdy zuchy poszły już spać harcerze jeszcze trochę zostali, aby pośpiewać. Niedziela rano była trochę luźniejsza niż poprzedniego dnia. Wstaliśmy i nawet nie sprzątając poszliśmy na śniadanie. Jak wróciliśmy do domków zaczęliśmy pakowanie i sprzątanie domków, oraz stołówki. Oczywiście nie obyło się bez alarmu mundurowego. Gdy byliśmy już gotowi to wyjścia, jeszcze raz całe nasze środowisko zebrało się na boisku, aby pożegnać się i zawiązać krąg. Po wszystkim harcerze zaczęli kolejno wyruszać w kierunku Sulejowa, a zuszki zostały czekając na autokar. Gdy w końcu doszliśmy, czekał już na nas autokar. Czekała nas już ostatnia droga do Piotrkowa. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. I nie całą godzinę później rozdzieliliśmy pod szkołą nr3.

Biwak HZD 54 – zuchy

DSC01248W dniach 24-26.04.2015 odbył się biwak Harcerskiego Związku Drużyn 54-tych w Kurnędzu. Był to jeden z liczebniejszych wyjazdów ponieważ łącznie środowisko liczyło 130 osób . Po dotarciu na Miejsce zagospodarowaliśmy pokoje w Pawilonie i Chatkach. Następnie Gromady Zuchowe rozpoczęły cykle sprawnościowe i udały się na Kolacje. Nazajutrz Zuchy rozpoczęły dzień od wyjątkowej gimnastyki. Poranne zajęcia i popołudniowe były realizowane w Gromadach. Każda Gromada zdawała inny cykl sprawnościowy . Wesołe Ogniki zdawały Dietetyka , robili piramidy zdrowego żywienia, jedzeniowe eksperymenty, poznawali wiele witamin, uczyli się o składnikach w żywności, dowiedzieli się jak powinno się poprawnie odżywiać i czemu nie warto odwiedzać fastfoodow. Słoneczka zdawały sprawność Króla Lwa gdzie pomagały Simbie oraz jego przyjaciołom w odzyskaniu królestwa. Początkowo zuchy zapoznały się z bohaterami bajki ,, Król Lew ” . Następnie wysłuchali historii znajomości Nali z Simbą i nauczyły się paru piosenek związanych z tą sprawnością. Kolorowe Kredki zdawały sprawność Kosmonauty , gdzie tworzyli makietę : jak wygląda świat kosmitów. Poznawali najpiękniejsze miejsca na świecie, budowali rakietę kosmiczną, szukali kosmicznych śladów , tworzyli legendę powstania Saturna , pisali list do ufoludka . Sobotni dzień zakończyły zajęcia wspólne mające na celu przybliżenie tegorocznej stylizacji Szarych Szeregów . Ostatniego dnia biwaku , gdy tylko zuchy sprawnie spakowały swoje bagaże i pięknie posprzątały swoje pokoje , udaliśmy się na boisko aby zawiązać krąg ale zanim to nastąpiło Ala Mijas , Kornelia Wiernicka oraz Daria Grochulska zostały wyróżnione w postaci plakietki HZD 54. Zapakowaliśmy się do autokaru i z wielkimi uśmiechami  wróciliśmy do domów. :DDDDD

P.S. Zdjęcia w galerii!

75. rocznica Zbrodni Katyńskiej

Wczoraj, 19.04.2015r., wzięliśmy udział w 75. rocznicy Zbrodni Katyńskiej. Uroczystości rozpoczęły się od eucharystii w kościele oo. Bernardynów. Po mszy świętej delegacje złożyły kwiaty pod pomnikiem katyńskim. Następnie uczestnicy uroczystości przemaszerowali pod Gimnazjum nr 4, gdzie posadzone zostały „Dęby Pamięci”, upamiętniające obywateli związanych z naszym miastem, zamordowanych przez NKWD. DSC01065

Biwak roboczy Skotniki

W miniony weekend całe Zgromadzenie HZD 54 udało się na bazę w Skotnikach, by wspólnymi siłami uporządkować ją lekko po zimie i przygotować na sezon :) pare fotek z wyjazdu w galerii :)DSC01040

Śmigus dyngus

Święta, święta i po świętach.. Mamy nadzieję, że każdy spędził je w miłym, rodzinnym gronie, i że wraca do codzienności z naładowanymi bateriami :) (zwłaszcza, że jednak wiosnę widać przez okna, pomimo aury przed świętami ;) ) No i ciekawi jesteśmy jak tam wczorajszy śmigus dyngus, bo kadrowy wyśmienicie, co widać na zdjęciach (w galerii :) ) . Także tradycji stało się zadość :)DSC_0149

Życzenia Wielkanocne

Wszystkim zuchom, harcerzom, rodzicom, naszym przyjaciołom oraz całej braci harcerskiej życzymy aby te święta wielkanocne wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.

Komenda HZD 54
www.tapety4u.net

Wykaz zbiórek drużyn

ZUCHY (1.-4. klasa SP):
Wesołe Ogniki: piątki, 17.00-18.30, Piotrków Tryb.
Słoneczka: środy, 17.00-18.30, Piotrków Tryb.
Kolorowe Kredki: piątki, 17.00-18.30, Sulejów

HARCERZE (5.-6. klasa SP oraz I i II Gim):
Żywioły: soboty, 9.00-12.30, Piotrków Tryb./Sulejów